tirsdag den 11. september 2012

Schoolstart and cook outs!

Der er sket en helt del siden mit sidste indlæg - tiden flyver bare afsted!

Jeg er startet i skole, har fået mit skema, mit skab og er så småt begyndt at lære skolen at kende, trods dens størrelse. Den første dag var meget hektisk, idet mit skema ikke passede. Det kunne jeg heldigvis gå på kontoret med, så de kunne hjælpe mig. Jeg har valgt fagene: Virginia & US history, Anatomy & Sports injury, Sociology, Oceanography, AP German, Fashion Marketing, Honors English og Introduction to theatre - nogle mere spændende end andre. Fordi jeg har valgt 8 fag, har jeg ingen frokost, kun 5 min. til at nå til time og må derfor spise lidt i 3. og 4. blok. Det er lidt stressende, men hvis det bliver for meget kan jeg altid droppe et fag...

Jeg er også kommet godt i gang med Cross Country træningen. Vi træner 2 timer hver dag efter skole - det er rigtig hårdt, specielt pga. af varmen! Holdet er rigtig gode til at støtte og bakke op om hinanden,  hvilket jeg rigtig godt kan lide. I dag var der bl.a. "pasta-party" efter træning. Det er et arrangement hver tirsdag, hvor alle fra holdet kommer og spiser en masse forskellige former for pasta. Det var rigtig hyggeligt og det er helt sikkert noget der styrker sammenholdet! Jeg kan vidst også snart begynde at være med til at "race" (konkurrere) imod andre skoler :)

I denne weekend har vi haft også haft masser at se til. Fredag aften var vi henne på skolen for at se en football-kamp. Holdet er ikke det bedste så de tabte, men det var stadigvæk en rigtig fed oplevelse! Samme dag var også Bob's fødselsdag, så da vi kom hjem blev han fejret med gaver, kage og sang. Andrew var i mellemtiden ankommet med sin hund Bosco. Lørdag var det "game-day" idet Andrew's hold skulle spille. Becca og hendes mand Brooks var også kommet og da kampen begyndte var vi alle samlet i tv-stuen. Senere kom en familie fra Blacksburg som også havde en udvekslingsstudent. Nogle sad ude på terrassen, vældig underholdt af den "bug-zapper" som Andrew havde foræret Dad i fødselsdagsgave - andre sad inde og nøjedes med at lytte til al morskaben. Det var en rigtig god aften med masser af mad. Søndag var der en del lektier som skulle ordnes. Om eftermiddagen var der dog lige anden cook out hos Bob's Chef. Her mødte vi en masse nye familier og nogle af dem også med udvekslingsstudenter. Det var rigtig hyggeligt og her var også en masse mad.

Jeg har ikke mærket så meget til hjemve, indtil for et par dage siden. Jeg er ikke klar over hvad der udløste det, men jeg har savnet min familie, venner og hjem i Danmark rigtig meget her de sidste par dage. Det er heldigvis ikke så slemt mere..

Klik på billederne for at se dem i stor format:
   

 
 
 














 

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar