mandag den 24. september 2012

First Race & Weekends!

I sidste weekend var vi på en 5-timers køretur op til Pennsylvania, for at besøge Dad's papa og andet familie. Lørdag-søndag overnattede vi på et rigtig dejlig hotel og søndag middag gik turen hjemad igen.  Det var en stille og rolig weekend - egentlig ret hyggeligt.

I skolen går det godt. Det er efterhånden begyndt at blive lidt lettere, men det er stadig rigtig hårdt med de lange dage pga. cross country og lektier. Det skrider stadig fremad med det sociale, jeg har dog en teori om at det ville være "nemmere" at få venner hvis man var alene. Ida og jeg har jo hinanden.. Om det er fordi vi laver mange af de samme ting, kan også være en af grundene, men lad os nu se hvordan året skrider frem...

I onsdags deltog jeg i mit første "race" med cross country-holdet, hvilket gik over alt forventning! Det var en 5 km. rute og idét jeg kun lige er begyndt træningen, var mit mål at gennemføre på under 30 min. Min tid var 27.42 min. og det er jeg meget godt tilfreds med, taget min form i betragtning. - Løbet foregår forresten på græs - derfor også titlen "Cross Country".

I denne weekend har vi været nede i sommerhuset i North Carolina igen, og denne gang med Mom's mor. Det var skønt og ikke mindst tiltrængt med en afslappende weekend, fyldt med strand, sjov og hygge! Om lørdagen havde jeg aftalt at Skype med min familie, så det var rigtig dejligt at snakke med dem igen!

Den kommende lørdag skal vi til den første YFU-orientation ud af tre, i Chesapeake. Vi skal kort fortalt tilbringe dagen med en masse andre udvekslingsstudenter fra vores område og lave en masse aktiviteter sammen. Om aftenen skal vi ud og bowle, hvor et par stykker af de udvekslingsstudenter jeg allerede kender fra skolen, og deres familier også kommer. - Det skal nok blive godt!

Hvis I ikke synes jeg blogger nok eller savner information om mit ophold, har Ida også en rigtig fin, SVENSK blog: www.idaduus.weebly.com 

Klik på billederne for at se dem i stor:


                                     
           
                                   
   


4 kommentarer:

  1. Hej Stine:)

    Skønt, at du har skrevet igen....og billederne er rigtig gode.
    Er det Idas kamera I bruger ? Nogle af billederne kan jeg ikke se som store....men jeg kan godt se at I hygger Jer rigtig meget og at du er meget gode venner med Toby !! Og vejret ser ud til at være fantastisk. Her i Dk har det regnet rigtig meget de sidste to dage !
    Det var en flot tid du fik til dit første "race"...og så på græs og i den varme ...!
    Ærgerligt at sæsonen snart er slut...jeg er spændt på at høre hvad du vælger ?

    Jeg har været i byen i dag for at finde små "nips" til dig....og det er ikke let, men jeg har da fundet noget:)
    Nikolaj har fri i dag og har nydt bare at sove rigtig længe....mens jeg var ude at træne.

    Skal også hilse fra far og Nikolaj !

    Kram og knus
    Mor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mor :)
      Er glad for høre I nyder bloggen. Det er Ida's kamera ja, det er bare super fedt! Jeg ved godt der er problemer med nogle af billederne, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad der er galt? :i Vi hygger i hvertfald, og ja den hund er bare skøn! ;) Det lyder trist med vejret - her er der bestemt ikke noget at klage over. Jeg har mit næste race på torsdag, så jeg krydser fingre for at det også kommer til at gå godt! Vi slutter træningen om ca. 2 uger og jeg er slet ikke afklaret med valg af anden sport endnu, så det bliver spændende at se ja. Det lyder godt med en "shoppingtur", er taknemmelig over at du prøver :) (Det lyder som min dejlige brormand, ja)
      Du må endelig hilse igen!
      Knus fra staterne

      Slet
  2. Hej Stine.
    Vi er meget glade for at se din og Idas fine blok .Det lyder som du trives og har rigeligt at se til.Hundene er utrolig søde .Det giver liv i huset med sådan et par størrelser.I øjeblikket er vi på besøg hos din far og mor.
    Vi har været i Risskov til Kaspers svendegilde.Han og Anne havde lavet guormetmad til os .Virkelig lækkert.Du ved KASPER elsker at bage og lave mad
    Desværre kunne han ikke fortsætte som udlært.De har åbentbart ikke så meget at lave .Han skal være soldat i Ålborg til februar.I Morgen skal han på jobcentret så må vi se om de har noget til ham ellers kan Erik godt sætte ham i gang med forskellige ting hjemme.Der skal klippes hæk brænden skal på plads o.s.v.
    Nikolaj kørte hjem,da han skulle på arbejde, så han kunne ikke drikke noget
    I morgen skal jeg i roklubben til morgenkaffe .Bagefter gøre rent .De næste 2 uger er det min tur.Desværre får vi nok ikke så mange roture mere .Sidste tirsdag roede vi ind i Thurøbund .Det var en fin tur .Vi er 10 piger som mødes hver tirsdag for at ro og hygge vi skiftes til at lave mad
    I onsdags var jeg med 3 veninder(elevkammerater)i Odense og se TIDENS FREMME på Brandts Klædefabrik .Det var lige noget for os gamle piger .Vi så hjem fra 50erne og frem til i dag.Desuden var der forskellige værksteder Maden var også billig og god .
    Torsdag var jeg til Kettys fødselsdag. meget festligt .Vi kender hinanden så godt at snakken går livligt.Fredag passede jeg Michelle ,som sagde hun havde ondt i halsen ,men vi tror snarere at det var ipadsyge.Hun har nemlig købt en for sine sparepenge.

    Mange knus og tanker fra mormor og morfar

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey Mormor & Morfar :)
      Dejligt at høre fra jer!
      Jeg har bestemt rigeligt at se til ja. Det lyder da som om der også sker lidt derhjemme, og det at du er rigtig aktiv med roningen ;)
      Jeg håber I har det godt, hils alle!

      Knus og kram herfra <3

      Slet