mandag den 3. september 2012

The first couple of days!

De første få dage her i Virginia Beach har været fantastiske!
Flyveturen gik efter planen og jeg havde en rigtig god tur med alle de andre spændte YFU'ere. I Washington lufthavn, mødtes jeg med Ida og fløj videre til Norfolk med hende. Det var skønt endelig at være fremme, selvom jeg var meget træt! Vi tog direkte ud og spiste på en steakrestaurant. Portionerne var kæmpe og vores glas var aldrig tomt - det var noget at en amerikansk oplevelse... Derefter kørte vi hjem og fik rundvisning i huset, valgte værelser og tog et bad. Det var skønt endelig at få noget søvn.

Dagen efter skulle vi hen på skolen og indskrives og vælge fag. Skolen var kæmpestor, men vi fik desværre ingen rundvisning. Vi spiste frokost med Mom på en smoothiebar og shoppede lidt herefter. Der var bare neonfarver overalt i butikken! Meget anderledes stil i forhold til Danmark. Det var dog vildt hyggeligt alligevel. Om aftenen hyggede vi alle i tv-stuen med hundene og is og blev indforstået
med de mest basale regler.

De næste 4 dage skulle vi tilbringe i familiens "Beach House" i North Carolina. Det var bestemt en weekend der bragte os tættere sammen. Vi hyggede os rigtig meget! Fra lørdag-søndag kom en anden værtsmor/YFU'er på besøg med hendes 2 udvekslingsstudenter Kika fra Italien, Judith fra Frankrig og hendes tidligere danske udvekslingsstudent Katrine. Det var rigtig sjovt at snakke med dem og sammenligne oplevelser. I løbet af disse dage nød vi bl.a. stranden og de kæmpe bølger, solen, puslespil, shopping, brætspil, en masse mad og hinandens selskab. Lørdag aften spiste vi såkaldt "Shrimpboil". Det var en masse forskellige ting kogt sammen som man hældte ud over et avisdækket bord og spiste med hænderne. Søndag aften stod menuen på krabber. De var kæmpestore og vi pillede dem selv. Det var meget underholdende alt sammen! :D

I dag mandag, er det Labor Day hvor man fejrer arbejderne ved at holde fri. Da vi kom hjem fra "The Beach House" kom vores områdesrepræsentant over, hun virkede også rigtig sød!

I morgen skal vi starte i skole, hvilket jeg er lidt nervøs omkring. Vi har ikke fået vores skema endnu, men blot et lokale vi skal gå til. Planen er også at starte til Cross Country i morgen. Det er løb med en masse andre og selvom de har påbegyndt træningen, vil jeg prøve at komme på holdet alligevel. Jeg glæder mig rigtig meget, selvom det bliver hårdt at komme ind i en daglig rutine igen.      

Noget af det første jeg bemærkede var varmen! Det er bare vildt varmt og fugtigt her hele tiden - jeg forstår virkelig godt hvorfor de er så glade for aircondition...

- Klik på billederne for at se dem store











   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar