tirsdag den 1. januar 2013

Merry Christmas & Happy New year!

Wauw, det var dén december! Jeg synes denne måned er gået usandsynligt stærkt i år. Det har været en utrolig unik oplevelse, at fejre julen på en helt anden måde, end hvad jeg er vant til. Jeg sætter stort pris på, at jeg har fået muligheden for det! Både den amerikanske jul og nytår er bestemt en helt anden! 

Den 24. december stod der ikke så meget skemaet. Dagen startede dog godt ud med en gang professionel massage kl. 10.00, og derefter hjem og forberede mad osv. til både om aftenen og dagen efter. Julemiddagen stod på skinke, kartofler, rødkål og brun sovs, så lidt dansk var der da over det! ;) 
Eftersom vi ville i kirke kl. 19.00, skulle vi pludselig skynde os med maden - vi nåede det dog. 
I kirken var det rigtig smukt, specielt da alle til sidst, med hver sit stearinlys, rejste sig op og sang "Silent Night" ("Glade jul"). Lyset blev slukket og alle hævede deres lys i det sidste vers. 
Meget rørende! Resten af aftenen stod på film og hygge foran tv'et.    

Den 25. december, julemorgen, blev jeg vækket af Andrew og hans kæmpe hund Boscoe ved en 10-tiden. Jeg gik nedeunder og satte mig i sofaen, mens alle blev klar. Først åbnede vi vores "stockings", den velkendte julesok som man altid ser på film. Den var fyldt med fine ting, såsom en DVD, julestrømper, kort, og noget lotion fra Bath&Bodyworks. Herefter tog vi en pause og spiste brunch, hvorefter vi gik i krig med gaverne igen. Jeg fik rigtig mange fine ting af begge mine familier, og blev meget overvældet!

Senere på dagen fik vi besøg af Kristie's søster, svoger, deres søn og mor. Vi spiste en masse julemad, og åbnede flere gaver senere på aftenen.

Alt i alt havde jeg en rigtig god og mindeværdig jul. Jeg er utrolig taknemmelig for alt hvad både min nye familie og dem derhjemme gør for mig!
Med denne oplevelse, har jeg nu også indset, at den danske jul ganske simpelt helt unik! 

    
    



    



Dagene imellem jul og nytår har vi tilbragt til dels herhjemme og til dels i sommerhuset. Det har været meget afslappende, da der ikke rigtig har været noget man skulle! Vi var bl.a. i biografen, jeg har sovet længe, vi har scrapbooket, og set en masse film.

Nytårsaften er ikke så stort her, dvs. ingen fyrværkeri, fester eller sjove væsker for mit vedkommende. På trods af alt det der manglede, havde jeg dog en rigtig hyggeligt aften, idet jeg var blevet inviteret til en sleepover hos en af de andre udvekslings studenter, sammen med 6 andre piger. 
Vi spiste middag, efterfulgt af dessert, så en helt masse film og hoppede ind i det nye år da klokken slog  tolv. 

Eftersom jeg allerede starter i skole i morgen, har dagen i dag ikke stået på så frygtelig meget. Jeg har ryddet lidt op, lavet nogle lektier, svaret på nogle e-mails og ellers bare slappet af. 

På fredag har jeg endnu en svømmekonkurrence og 2 weekender fra nu en YFU orientering i Chesapeake.  

Jeg håber I har det godt, og at alle kom godt ind i det nye år. 

Det er slet ikke til at tro at jeg allerede har været her i et halvt år - pyha som tiden dog går!

4 kommentarer:

  1. Hej min bedste pige
    Dejligt at høre om jeres jule- og nytårsfejring. Gode billeder – hils Bob og sig jeg misunder ham helt vildt når han får lov at gi dig en krammer… jeg glæder mig til det bliver min tur ☺
    Pøj pøj med konkurrencen på fredag.
    Kærligst farmand

    SvarSlet
  2. Hej Stine.

    Rigtig godt nytår til dig og din familie i USA:)

    Det er nogle skønne billeder du har lagt ind på din blog....og jeg har også "luret" på Idas blog:)
    En anderledes nytårsaften uden krudt og kugler.....dejligt at du sammen med de andre piger havde en hyggelig aften.

    Ja....du oplever rigtig meget Stine og bor ved en fantastisk familie, der gør så meget for dig og Ida....og 1/2 år (...eller er det 4 mdr.?) går hurtigt i godt selskalb:))

    Krammer fra mor

    SvarSlet
  3. Mange tak for hilsnen begge to. Jeg savner jer meget og glæder mig til at se jer om et lille halvt år! Tak for alt hvad i gør for mig <3

    SvarSlet
  4. 16 januar 2013

    Hej STINE.

    Rigtig godt nytår.Det er dejligt at læse du har det godt.Du ser bare fantastisk smuk og glad ud.
    Vi kom stille og roligt ind i det nye år .Vi var til brunch hos Margit ,som havde fødselsdag og lige kommet hjem fra Tenerife om natten.
    Jeg har lige været til fødselsdag hos Anne .Tog toget da vejret ikke var godt at køre i .Det havde sneet og var lidt glat.
    Morfar er på vandet og håber han kan fange nogle torsk.
    Ha det rigtig godt og Tusind tak for de fine julegaver .Vi har sat det skønne billede i ramme og fået det hængt op .Vi glæder os over hver dag.

    Mange kram fra mormor og morfar

    SvarSlet